فنهام

أبرز تصريحات أحمد فهمي في برنامج “بيت السعد”

حل الفنان أحمد فهمي ضيف على الأخوين عمرو سعد وأحمد سعد من خلال برنامج”بيت السعد”عبر فضائية MBC مصر ليتحدث عن أسرار يكشفها لأول مرة إعلاميًا.

اليكم أبرز تصريحاته

كشف الفنان أحمد فهمي عن الشئ المشترك بينه وبين أحمد سعد في «أنهما يتعاملان مع الشغلانة بمنطق اللعبة»، على حد تعبيره

وقال في لقائه في برنامج «بيت السعد»: «أنا وأحمد سعد واخدين الشغلانة لعبة، ومبنأذيش حد، وفي النهاية، شغلك هو اللي هيتكلم عنك».

وتحدث فهمي بطريقة ساخرة عن الشئ المشترك بينه وبين أحمد سعد قائلا:«لما ببقى عامل تريند ومشكلة، بالاقي أحمد سعد عامل مشكلة أكبر».

وتابع :«الطفل الذي بداخل أي شخص، من وهو عنده 10 سنين بيلم كل الخبرات اللي حواليه، فلما بيكبر الشخص بيكون هو لسه صغير، فبيبدأ يخاف من حاجات هي مش حقيقية حاليًا».

وأضاف: «فيها حاجة اسمها الحب المشروط، بمعنى أهالينا زمان كانوا بيربونا أنك لو نجحت هجيب لك عجلة، فدائما أنت حاسس إنك لازم تعمل إنجاز عشان تتحب، فلما تكبر وتعمل فيلم أو أغنية وحشة تحس إن دي آخر الدنيا لو معجبتش الناس».
وأوضح: «عشان كده بنصح كريم إن يحب بناته حب غير مشروط، هم كويسين لأنفسهم إنما تحضر هدية لهم عشان أنتا بتحبهم في الأساس».
«في ناس تحس إنهم مولودين كبار، عمرو سعد مولود جراند، ونزل سلم على الدكتور وهو بيتولد، ودمع زي فيلم دكان شحاتة».

كشف الفنان أحمد فهمي عن رأيه في فكرة الحب والجواز ومدى مناسبتها للشخص من عدمه.

وقال في لقائه مع برنامج بيت السعد:«الواحد لما بياخد قرار إنه يدخل في علاقة زواج أو حب، مبيبقاش داخل يكدر نفسه، الواحد بيبقى فعلا حاسس بكل الأحاسيس اللي بيسمع عنها وفجأة المواضيع بتختلف».

وتابع: «أوقات ببص على الناس المستقرة وساعات بنحسدهم، وده لا يقلل من السيدات اللاتي ارتبط بهن، وغالبا احنا اللي غلط، ممكن تكون القرارات بعواطفنا أكتر من عقلنا، بنلاقي نفسنا بعد شوية مش في المكان الصح».

تابعونا على صفحات موقع الحكاية الرسمية

الحكاية نيوز – Elhekayah News

Elhekayah TV – تليفزيون الحكاية

Elhekayah Plus – الحكاية بلس

الحكاية منوعات

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى