كورةهام

أحمد حسن كوكا لـ ميدو: الحقد عالي عندك.. ومبطل كورة وأنت عندك 29 سنة.. وميدو يرد عمري ما لعبت في دوريات الالاضيش بتاعتك

رد المحترف المصري أحمد حسن كوكا، مهاجم قونيا سبور التركي، على انتقادات أحمد حسام ميدو، نجم منتخب مصر السابق، بعد التقليل من مسيرته في الملاعب الأوروبية.

 

واستبعد الجهاز الفني للمنتخب الوطني بقيادة كارلوس كيروش المدير الفني احمد حسن كوكا من قائمة أسماء اللاعبين المشاركين في نهائيات الأمم الأفريقية التي تنطلق 9 يناير المقبل ، والتي تتكون القائمة من 28 لاعبًا.

وكان ميدو قد قلل من المسيرة الاحترافية لكوكا، حيث كتب عبر حسابه على موقع تويتر: “مهاجم متواضع ولا يصلح للمستوى الدولي حتى ولو أحرز 1000 هدف”.

ورد كوكا على تغريدة ميدو قائلا: “مهاجم متواضع؟ أولا هو أنت أصلا مين طلب رأيك؟ ثانيا أنت مبطل كورة وأنت عندك 29 سنة وكل الناس عارفة ليه، ثالثا لو رقم الأهداف اللي أنا جايبه شايفه قليل ماجبتوش أنت ليه؟ مع أن اللي بيلعب في نادي أكبر فرصه بتكون أكتر في التسجيل”.

وأضاف: “رابعا حاولت تبقي مدرب ومبتكملش شهر في أي ناد، خامسا بتحاول تبقي إعلامي وتتكلم عن ده وده عشان تبقي تريند بأي شكل، أي حاجة عايز تدخل فيها، ده حتى صلاح في أول مشواره كنت بتتكلم عليه وحش، الحقد عالي أوي عندك من زمان وأنت بتتكلم وحش عني”.

وواصل: ” ‏‎‎خامسا بتحاول تبقي اعلامي و تتكلم عن ده وده عشان تبقي تريند بأي شكل ، اي حاجه عايز تدخل فيها ، ده حتي صلاح في اول مشواره كنت بتتكلم عليه وحش ، الحقد عالي اوي عندك من زمان وانت بتتكلم وحش عني”.

وتابع كوكا : ” ‏‎‎و انا عارف ان اكبر غلط اني ارد عليك وانت فاضي و عندك برنامج تتكلم فيه كل يوم بس انا برده مش هيهدني كلامك و هفضل في طريقي ، مركز في مستقبلي و مش عايز حاجه من الناس بعد مبطل كوره و بعد لما اموت غير السيره الحلوه.”

وعاد ميدو ليرد على تغريدات كوكا قائلا: ”
عمري ماروحت المنتخب علشان مناسب حد مهم..انت عارف كويس انت كنت بتروح المنتخب لسه..رد في الملعب حاول تروح المنتخب..انت لاعيب تعبان وكل مؤهلاتك نسبك وانت عارف كويس ”

وأضاف ميدو: ” ‏‎‎عمري ما لعبت في دوريات الالاضيش اللي انت بتلعب فيها..يا اهبل مصر كلها بتقول انك لاعيب على ماتفرج مش انا بس وتاني انت عارف كويس انت كنت بتروح المنتخب ليه”.

واتم ميدو: ” ‏‎‎سيرة حلوه ازاي وانت مابتعرفش تلعب مفيش حد هيجيب سيرتك لا بالحلو ولا بالوحش”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى