فن

شريف منير داعمًا محمد نجاتي:.. كل الناس عارفة إنك فنان موهوب

نشر الفنان شريف منير على صفحته الرسمية على موقع فيس بوك ردا على الفيديو الذي نشره محمد نجاتي يلمح بإحتمالية اعتزاله

اقرأ المزيد:

في عيد ميلاد النجم الشعبى عدوية.. تعرف على أبرز محطاته وأعماله

حيث قال شريف منير ” أنت صادق في كل كلمة بتقولها.. وردك عجبني جدا.. محترم هادي مؤدب.. كل الناس عارفين إنك فنان موهوب.. وأنا حاسس بكل كلمه أنت قولتها.. بس يا نجاتي في سيناريو رباني بيحصل فجأة وتبقى غير متوقعه.. وتلاقي الدنيا فتحت فجأة من حيث لا تحتسب ”

ثم أضاف قائلا “حصل لي كده في فيلم عريس من جهة أمنية.. الدنيا كانت ضلمة وفجأة لقيت الأستاذ عادل إمام بيكلمني.. وكل شيء اتعدل.. لا تقلق، هتيجي وهتنبسط بعد ضيق.. بس ابقى افتكرني.. ربنا معاك وينصرك ”

وكان قد نشر مؤخرا النجم محمد نجاتي فيديو له يكشف عن اضطراره إلى المشاركة في بعض الأعمال الفنية وهو غير راض عنها حيث قال نجاتي في الفيديو ” عاوز أقول إني ماكانش ليا دخل في ترشيحي لمسلسل (محمود المصري) مع أستاذ محمود عبدالعزيز، الترشيح جاء من خلال الدكتور مدحت العدل وهو حي يرزق يُسأل في ده”

وأضاف ” أما بقي بالنسبة للبوست اللي اتقال فيه شوف دلوقتي أمير كرارة فين ومحمد نجاتي فين؟ طبعا أمير كرارة نجم كبير وهو ما وصلش للي فيه دلوقتي إلا نتيجة تعب وجهد وعرق، قدر إنه يوصل لحب الناس وقاعدة كبيرة جدا من الجمهور، لكن دي حاجة مش بإيديا، دي حاجة خارجة عن إرادتينا راجل ممثل وبشتغل الحاجات اللي بلاقيها كويسة ومناسبة، ممكن تكون مش أعمال بتاخد بروباجاندا كبيرة زي ما فنانين كتير بيشاركوا في أعمال أنا أتمنى أكون في الحاجات المهمة دي، لكن غصب عني أنا مضطر أاشتغل حاجات علشان أكمل بقيت حياتي لأن عندي التزامات، وعندي حاجة تخليني مش مبسوط أوي”.

وختم حديثه قائلا ” أحيانا بضطر أقبل حاجات مش راضي عنها علشان أقدر أكمل حياتي، وإذا كانت الوضعية دي مضايقة ناس أو بعض الصحفيين على فكرة أنا ممكن أعتزل وأريحكم كلكم مني وتبقى نهاية الحكاية

موضوعات ذات صلة:

رد صادم من أمير كرارة على تصريحات محمد نجاتي الأخيرة

محمد عدوية: محمود العسيلي شاطر وعنده فكر عالي.. ويؤكد لازم نقرب الأجيال من بعضها

لهذا السبب اعتذرت منة عرفة للفنان محمد نجاتي

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى