حوادث

محمد صبحي عن تعاطي فتوح للمخدرات أمام جهات التحقيق: مشوفتوش بيشرب قدامي

استمتعت جهات التحقيق لأقوال محمد صبحي حارس مرمى الزمالك في قضية أحمد فتوح والمتهم بالتسبب في وفاة المجني عليه أحمد السيد بالخطأ، والقيادة تحت تأثير المخدرلمعرفة تعاطي أحمد فتوح لـ المواد المخدرة أو المسكرات.

وقال صبحي أمام جهات التحقيق: “اللي حصل أنا قاعد جنب فتوح ماسك الموبايل بتاعي بمنطقة العلمين وكان جنبنا الناحية الثانية مبنى مكتوب عليه أمن مطروح أو أمن العلمين، ومرة واحدة لقيت أحمد حسن بيزعق حاسب حاسب ولقيت خبطة جامدة جدا في جنب فتوح حدفت شمال جامد أوي وفتوح كان ماسك فرامل على الآخر، وأنا أول ما العربية بدأت تهدا فتحت باب العربية ونطيت”

وأضاف اللاعب محمد صبحي في قضية أحمد فتوح أمام جهات التحقيق: الخبطة لما حصلت زجاج العربية انكسر وخفت جدا، فأول ما فتوح ضرب فرامل والعربية بتحدف شمال فتحت باب العربية ونطيت منها وكان في ضباط الناحية الثانية عدوا علينا.

وعن سؤال جهات التحقيق لـ اللاعب محمد صبحي في قضية أحمد فتوح لاعب نادي الزمالك، عن هل كان المدعو أحمد محمد أبو الفتح متناول مواد مخدرة أو مسكرات، فأجاب: لا أنا معرفش بس هوا قدامي مشربش حاجة خالص، وبعد الحادثة أنا فضلت واقف مكاني واتمسمرت فيه لغاية لما الضباط جت وروحت أشوف فتوح.

وأكمل: أحمد حسن كان قاعد ورا وفضل قاعد لحد لما العربية وقفت ونزل منها هو وفتوح، وفضلت واقف بعيد لأني مبقدرش أشوف منظر الدم.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى